Saturday 9 February 2013

problemmmmm !!!!!!!!

Assalamualaikum warahmatullahiwabarokatuh

Di entry hari ini Faizal nak kongsikan serba sedikit masalah saya..

bukan nak saje2, nak carik publisiti or TOP semata-mata tetapi bacalah dulu entry ini sebelum nak nilai bende ni.. maybe Faizal boleh beri manfaat kat korang serba sedikit masalah ini.




       Susah bila hidup kita hanya nak puaskan kehendak

 orang lain




Inilah aku pada waktu ketika dulu.....

Apa saje yang kita buat pasti serba tak kena di mata mereka-mereka nieh. Ye lahh, membe2 memang lah nak kawan kan? Cubalah sedaya upaya anda, sehebat sedahsyat mana pon diri kita nieh, kita takkan mampu menjaga hati semua pihak dalam satu masa. kan3 ? Pasti ada yang terasa hati, dan ade gak yang makan hati, dan ade gak sesetengah tuu yang terasa hati right ?

aku pening memikirkan ini semua.. membe2 mesti lah nak jaga hati dyorang.. hmm,, mencuba mengikut kehendak A, B pula terasa hati. Mencuba berbuat baik pada si B, C pulak yang kecik hati.. adoyai, susah doh !!


Sampaikan kita akan berada di satu tahap,, FAIZAL akan bertanya pada diri sendiri, " Sampai bila hidup aku nak puaskan kehendak orang lain? Hati aku sendiri siapa nak fikir ? "


hmm,, sebab tuuu la aku tak ramai kawan :(


Kadangkala, niat kita baik, kita ingin membantu orang lain tetapi niat kita itu disalah erti oleh sesiapa.  Hati pun berkata, "haihhhhhhh, buat baik pon salah, kalaw buat jahat pon lagilah salah." Oh, sudah tentu kita tidak boleh nak mengharapkan orang tahu apa yang ada kat dalam hati kita dan faham apa niat kita yang ingin kita lakukan..


Yes, dulu memang aku pendiam.. pendiam sangat2.
tapi bile difikrkan balik sampai bila aku nak hidup cmni ? aku tensionnnnnnnn !!!!!!!!! Asyik nak puaskan hati kawan..ikut bontot dyeorang jee ! Aku pon nak enjoy gak.. hmm, kehidupan asrama memang best.. tapi PROBLEM inilah yang menjadi batu penghalang utk aku meneruskan kehidupan yang penuh onak dan duri nieh. baru2 nie lak nak buat reunion kawan2 lama SK TELOK MAS. masing2 nak ikut kepala..byk peel n tak serius.


FOLLOW ON UR WAY, FAIZAL !!


setelah direnung2 byk2 kali, satu benda je aku nak kongsikan kat ngkorang sume yang mesti kita jaga iaitu PANDANGAN ALLAH :)


kerana itu lah yang akan menjamin hidup kita dekat alam sana nanti.  Kenapa nak serabutkan diri fikir pandangan manusia bagai kalau ianya tak menjamin apa2 dalam hidup kita kan? Klau kita jaga PANDANGAN ALLAH, insya-Allah, pandangan manusin juga turut terjaga secara automatik. Utamakan PANDANGAN ALLAH ! Jagalah Allah , Allah pasti bersamamu.. All is well ~ haha,, 3 idiot

FAIZAL akan jadi diri sendiri tanpa perlu berpura-pura hanya untuk menjaga pandangan orang lain... sekian ~~


<3 ALHAMDULILLAH YA ALLAH , TERIMA KASIH ALLAH , I LOVE YOU ALLAH <3



















No comments:

Post a Comment